The Report Wizard

Del dette tips!

Overblik

Du kan let lave en hel rapport ud fra en enkelt tabel i din database ved hjælp af The Report Wizard.

Brug af The Report Wizard

1.
Det første er at vælge datakilde, Regnskab og hvilke tabel du vil hive data ud fra.

2.
Ved at klikke på pilen i en af tekstboksene får du en dropdown liste med information. Som standard vil The Report Wizard vise dig alle dine tabeller og felter i din database. Hvis du har lavet nogle favorit tabeller eller felter, kan du klikke på stjernesymbolet lige ved siden af, og så kan du kun vælge mellem dine favoritter. Du kan rulle op og ned eller begynde at skrive for at finde det du ønsker.

3.
Når du har klikket Next, får du mulighed for at vælge de felter du vil have med i rapporten. Du kan ændre rækkefølgen dine felter skal vises i, ved at flytte dem op og ned i Column order vinduet til højre.

4.
Det næste billede giver dig lov til at sætte filtre op. Vælg de felter du vil filtrere på i Filter field og hvilke værdi du vil filtrere på under Filter value.

Ved at sætte flueben i Add as report option giver det brugere af rapporten mulighed for at ændre filter når du kører rapporten.

5.
Det næste billede giver dig mulighed for at gruppere dit data, ud fra et specifikt felt du har vælgt i rapporten. (senere får du også mulighed for at inkludere subtotaler for alle beløbsfelter du har valgt).

6.
De næste billede giver dig mulighed for at sortere dit data ud fra et af dine valgte felter. Du kan vælge mellem stigende eller faldende sortering.

7.
Hvis du har numeriske felter med i din rapport, har du mulighed for at lave totaler for de felter. Har du lavet grupperinger (Det du fik mulighed for i afsnit 5) kan du også tilføje subtotaler for de grupper du har lavet.

8.
Dette billede giver dig mulighed for at få Jet Reports til at lave basale Excel formatteringer til din rapport. Har du lavet grupperinger i rapporten laver den ogå Excel gruppering for dig.

9.
Til sidst får du en opsummering af din rapport som du har defineret. Når du har kontrolleret at det stemmer kan du trykke på Finish og så laver The Report Wizard din rapport.

Rapporten bliver lavet i en ny Excel bog. Så den overskriver ikke eksisterende rapporter i din åbne Excel bog.